Feuersteino metodo galia

Feuersteino metodo galia

Įsivaizduokite, jei intelektas būtų ne pastovus bruožas, o besivystanti savybė! Feueršteino metodas atskleidžia, kaip žmogaus tarpininkavimas gali pagerinti mokymąsi, ypač tarp skirtingų sluoksnių atstovų. Pasinerkime į šį transformuojantį požiūrį į ugdymą.

Suprasti Feueršteino metodo pagrindus

Feueršteino metodas atsirado Reuvenui Feueršteinui stebint imigrantų vaikus ir pabrėžiant, kad pažintiniai gebėjimai nėra statiški. Priešingai, tinkamai padedant, jie gali augti. Pavyzdžiui, paimkime vaiką iš kitos kultūrinės aplinkos, kuriam sunkiai sekasi atlikti standartinius mokymosi vertinimus. Firesteinas suprato, kad skirtumai dažnai atsiranda dėl to, kad vaikui trūksta palankios mokymosi aplinkos. Sutelkę dėmesį į tarpininkavimą – kai suaugusysis ar bendraamžis vadovauja mokymuisi – vaikai gali įveikti šias kultūrines spragas ir atrasti naujų gebėjimų, apie kuriuos net nenutuokė.

Tiesioginis ir netiesioginis mokymasis

Feuersteinas padarė esminį skirtumą tarp tiesioginio ir netiesioginio mokymosi. Tiesioginis mokymasis yra paprastas, dažnai pasitaikantis tradicinėje švietimo aplinkoje. Priešingai, netiesioginis mokymasis leidžia turtingiau, patirtiniu būdu suprasti sąvokas. Įsivaizduokite grupę vaikų, kurie tyrinėja geometriją naudodami statybines kaladėles, o ne tik pieštuką ir popierių. Feuersteinas teigė, kad vaikai, neturintys sąlyčio su savo pirmine kultūra, gali pasigesti įvairios netiesioginio mokymosi patirties. Taigi smalsumą skatinančios aplinkos kūrimas tampa labai svarbus pažintiniam vystymuisi. Nedidelė patirtis, jei ji suteikiama su tinkama parama, gali lemti gilias įžvalgas.

Tarpininkavimo vaidmuo skatinant mokymąsi

Feuersteino metodo esmė – tarpininkavimas. Tačiau ką tai iš tikrųjų reiškia? Įsivaizduokite kompetentingą tarpininką, kuris ne tik moko faktų, bet ir sužadina vaiko smalsumą. Jis parenka medžiagą, vadovauja diskusijoms ir skatina vaikus kritiškai mąstyti apie mokymosi procesą. Todėl vaikai išmoksta ne tik faktų, bet ir savarankiškai mokytis. Toks savarankiškas mokymasis skatina gilesnį pažintinį įsitraukimą ir padeda vaikams įsisavinti tai, ko jie mokosi. Išsiugdę šiuos įgūdžius, anksčiau nesimokę vaikai pradeda sėkmingai mokytis bendrojo lavinimo mokykloje ir taip atveria kelią į aukštesnįjį mokslą.

Dinaminis vertinimas: Vertinant potencialą, o ne tik pasiekimus

Tradicinėje švietimo sistemoje sėkmė dažnai matuojama fiksuotais testais ir pažymiais. Tačiau Feueršteino metodas diegia dinaminį vertinimą, kuriuo matuojamas vaiko potencialas, o ne tik jo tiesioginiai pasiekimai. Šis metodas padeda išryškinti, kur kiekvienas vaikas, gavęs tinkamą paramą, gali pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, jei vaikui iš pradžių sunkiai sekasi suvokti matematikos sąvoką, tarpininkas gali suteikti specialiai pritaikytus išteklius, kad pagerintų supratimą. Kai dėl tikslingos intervencijos jų įgūdžiai gerėja, matote neįtikėtiną augimą – vaikas, kadaise laikytas neišmokstamu, virsta moksleiviu, pasirengusiu priimti mokymosi iššūkius. Svarbiausia sutelkti dėmesį į potencialą, o tai gali lemti didelę pažinimo pažangą.

Veiksmingas Feueršteino metodas: Realios sėkmės istorijos

Įgyvendinant Feueršteino metodą daugybė vaikų pasiekė puikių rezultatų. Pavyzdžiui, vaikai iš socialiai remtinų šeimų, kurie kadaise buvo patekę į specialiojo ugdymo klases, sėkmingai perėjo į bendrojo lavinimo mokyklas. Tokia transformacija nėra atsitiktinė – tai intensyvaus tarpininkavimo taikant pažinimo strategijas rezultatas, dėl kurio smarkiai pagerėjo jų gebėjimai. Šis metodas suteikė šiems mokiniams galimybę atpažinti savo stipriąsias puses, skatino pasitikėjimą savimi, atsparumą ir meilę mokymuisi. Pagalvokite apie tai: vaikai, kurie kažkada buvo laikomi nesimokančiais, dabar puikiai mokosi ir siekia aukštojo išsilavinimo vien todėl, kad kažkas patikėjo jų galimybėmis ir suteikė tinkamą paramą.

Švietimo darbuotojų ir tėvų aprūpinimas ištekliais

Šiuolaikiniame skaitmeniniame amžiuje labai svarbu užtikrinti prieigą prie švietimo išteklių. Gera žinia? Vaizdo įrašai, kuriuose pristatomas Feuersteino metodas, yra prieinami viešam naudojimui, todėl pedagogai, tėvai ir visi, kurie domisi mokymosi tobulinimu, gali atsisiųsti ir įgyvendinti šias strategijas. Mokyklos ir ne pelno siekiančios organizacijos raginamos integruoti šiuos metodus į savo mokymo programas, kad galiausiai pasikeistų mūsų supratimas apie intelektą ir įsitraukimą į mokymąsi. Kiekvienas gali prisidėti prie prasmingo mokymosi kultūros puoselėjimo, nesvarbu, ar tai būtų seminarai, ar dalijimasis vaizdo įrašų turiniu.

Feueršteino metodas ne tik kvestionuoja tradicinę fiksuoto intelekto sampratą, bet ir pateikia praktinių priemonių mokymosi potencialui didinti. Pasitelkdami tarpininkavimą, dinamišką vertinimą ir tikslines strategijas, galime užauginti besimokančiųjų kartą, pasirengusią klestėti bet kokioje aplinkoje.

About the author

vytasss administrator