Ar elektromobilis yra prabanga? Dabr ir prieš 100 metų

Važiuoti elektros varomu savaeigiu ekipažu daug maloniau negu gariniu. Mat anas buvo be galo triu­kšmingas padaras: garsiai šnypšdami, iš katilo tu­mulais virto garai, sunkūs ratai aidžiai dardėjo grin­diniu… Pirmieji automobiliai su benzininiais varik­liais važiuodami taip pat keldavo didell triukšmą — šiuo požiūriu elektriniai ekipažai ir už juos pasirodė pranašesni, nes važiavo tolygiai, netrūkčiodami, bu­vo lengvai eksploatuojami ir prižiūrimi, vairuoti juos nebuvo sunku. Elektros variklis veikdavo beveik be triukšmo, elektromobiliu be jokio vargo galėjai greit pajudėti iš vietos.

Elektromobilių akumuliatoriai, tiekiantys srovę, buvo įrengti po kėbulo grindimis, o užpakalinius ekipažo ratus sukdavo elektros variklis per krump­liaratinę pavarą.

Bene pirmasis elektromobilį „pripažino“ Londo­nas šie savaeigiai ekipažai čia tampa itin svarbia miesto transporto priemone. 1897 m. Londone įkuria­ma speciali elektromobiliu, eksploatavimo įmonė — Electric Cab Co. Tais pačiais metais panaši miesto transporto kompanija, naudojusi Electric Carriage and Wagen Company firmos elektrobusus, įkuriama ir Niuj orke.

Elektromobilių istorija

Įdomi elektromobilių istorija mūsų šalyje. Elek­trotechnika ano šimtmečio Rusijoje jau turėjo tvir­tas tradicijas, puoselėtas M. Lomonosovo, V. Petro­vo, E. Lenco ir kt., taigi elektromobilio idėja čia ne­galėjo būti visiškai netikėta. Panaudoti rusų elektro­technikos laimėjimus savaeigių ekipažų kūrime vie­nas iš pirmųjų pasišovė inžinierius Ipolitas Romano­vas.

Įgyvendinti savo sumanymus I. Romanovas pra­dėjo aštuntajame devynioliktojo amžiaus dešimtme­tyje. Jis sukūrė tris ekipažų tipus: penkiolikos vietų elektrinį omnibusą, dvivietį elektrinį ekipažą su už­daru kėbulu ir tokį pat atvirą. Visus juos varė Ro­manovo sukonstruoti akumuliatoriai, kurie buvo vi­sai nesunkūs. Jie tiekė srovę elektros varikliams, kurie per grandininę pavarą suko varančiuosius eki­pažo ratus. Kiekvienas ratas turėjo savo elektros va­riklį, įtaisytą po kėbulu. Vairuotojas reguliavo grei­tį specialiu jungikliu ir vairavo elektromobilį sėdė­damas jo gale, už keleivių. Romanovo ekipažo kėbu­las buvo lengvas, pagamintas iš specialių presuotos medienos ir drobės lakštų, rėmas buvo pagamintas iš plieninių vamzdžių. Elektromobilis galėjo važiuo­ti iki 38 km/h, akumuliatorių srovės pakako šešias­dešimt penkiems kilometrams kelio.

Elektra varomas I. Romanovo savaeigis ekipažas pasižymėjo techniškai pažangia konstrukcija ir ga­lėjo būti sėkmingai naudojamas Rusijos miestų trans­porte. 1901 m. Peterburge įvyko oficialus Romanovo elektromobilių bandymas, kurio tikslas buvo nusta­tyti, ar jie tinka vežioti keleivius. Bandymas buvo itin sėkmingas, ir miesto valdžia net numatė įreng­ti Peterburge elektrobusų eismą dešimčia maršrutų. Deja, šis sumanymas taip ir liko neįgyvendintas.

tekstą parengė: http://luxurytransport.lt/kainos/ – prabangių automobilių nuoma Vilniuje

XX a. pradžioje pasirodė nauja transporto priemonė — automobilis.

 

Patiko? Pasidalink